Ogólne Warunki Zamówienia

§ 1

  1. Ogólne Warunki Zamówienia („OWZ”) Logis sp. z o.o. z siedzibą w Komornikach (zwana dalej „Logis”) stanowią integralną część wszystkich ofert i oświadczeń woli, w szczególności wszystkich umów zawieranych przez Logis, o ile Strony nie postanowią inaczej. OWZ mają moc rozstrzygającą w przypadku niespójności warunków zawartych w ofercie cenowej, zamówieniu lub innej korespondencji, chyba że zmiany lub wyłączenia mniejszych warunków zostaną wyraźnie zastrzeżone przez Logis.
  2. Odmienne postanowienia Stron od postanowień niniejszych OWZ wymagają dla swojej ważności formy pisemnej.
  3. W rozumieniu OWZ „Kupujący” oznacza stronę umowy, zamówienia lub oferty, adresata oferty, zamawiającego, zleceniodawcę lub inne osoby będące stroną stosunków prawnych z Logis.
  4. W przypadku istniejących stałych kontaktów handlowych OWZ obowiązują dla wszystkich przyszłych umów, o ile Strony nie postanowią inaczej. Strony wyłączają możliwość zastosowania lub obowiązywania ogólnych warunków zakupów, dostaw, gwarancji lub sprzedaży stosowanych w działalności Kupującego. OWZ obowiązują Strony również we wszystkich kolejnych umowach wynikających z zawartej umowy lub złożonego zamówienia.
  5. OWZ dostępne są na stronie internetowej Logis. Kupujący składając zamówienie wyraża zgodę na włączenie OWZ do treści zamówienia jako jego integralną i wiążącą część. Przyjęcie OWZ przez Kupującego następuje również w każdy inny sposób, jeżeli z zachowania Kupującego wynika, iż się z nimi zapoznał lub mógł się zapoznać. Przy braku innych pisemnych umów lub uzgodnień, treść OWZ stanowi pomiędzy Stronami wyłącznie obowiązującą regulację prawną.

§ 2

  1. Wszelkie oferty, wzory umów, cenniki, katalogi, zdjęcia, foldery reklamowe, formularze zamówień, uzgodnienia Stron i inne dokumenty lub materiały promocyjne i korespondencja, mają jedynie charakter informacyjny i nie stanowią oferty w rozumieniu art. 66 § 1 k.c., stanowią jednak zaproszenie do rokowań w rozumieniu art. 71 k.c., a stają się wiążące dla Logis wyłącznie po wyraźnym, pisemnym potwierdzeniu ich przyjęcia przez Logis.
  2. Potwierdzenie przyjęcia zamówienia do realizacji przez Logis następuje z chwilą podpisania zamówienia , chyba że zastrzeżono inaczej. Mimo potwierdzenia przyjęcia zamówienia do realizacji, Logis ma prawo odmowy jej realizacji z uzasadnionych przyczyn, o których informuje Kupującego.
  3. Kupujący odpowiada za prawdziwość i prawidłowość podanych danych. Kupujący nie może odmówić przyjęcia przedmiotu zamówienia dostarczonego zgodnie z zamówieniem.
  4. Miejscem wykonania umowy jest siedziba Logis.
  5. Logis zastrzega możliwość zmian konstrukcyjnych, danych technicznych lub wzornictwa przedmiotu zamówienia, z zastrzeżeniem, że zmiany takie nie spowodują zasadniczych zmian przedmiotu zamówienia takich jak podstawowe właściwości techniczne, funkcje i wygląd oraz że będą one zasadniczo do przyjęcia przez Kupującego.
  6. Logis zachowuje prawa autorskie i wszelkie inne prawa własności intelektualnej do wszelkich dokumentów, opracowań, know-how itp., przygotowanych w ramach realizacji zamówienia. Wszelkie informacje dostarczone przez Logis Kupującemu mogą być wykorzystywane przez Kupującego jedynie do jego potrzeb wewnętrznych, w ramach jego działalności, chyba, że Logis wyrazi pisemną zgodę na ich udostępnianie lub zostały przygotowane w celu ich udostępnienia osobom trzecim. Naruszenie tego postanowienia upoważnia Logis do wystąpienia na drogę sądową z roszczeniami z tytułu naruszenia tajemnicy przedsiębiorstwa na podstawie ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji

§ 3

  1. Termin realizacji zamówienia ustalany jest odrębnie w zależności od przedmiotu zamówienia i wskazywany w ofercie.
  2. W razie wystąpienia okoliczności mogących spowodować opóźnienie w realizacji zamówienia, Logis niezwłocznie zawiadomi o tym pisemnie Kupującego z podaniem nowego terminu realizacji zamówienia.
  3. Warunki dostawy, montażu i uruchomienia określa oferta (indywidualnie dla każdego zamówienia).
  4. Przekroczenie terminu realizacji zamówienia nie większe niż 3 tygodnie nie może powodować odstąpienia od umowy sprzedaży. Kupujący nie ma prawa dochodzenia odszkodowania z tytułu przekroczenia terminu realizacji w tym zakresie.
  5. Żadna ze Stron nie ponosi odpowiedzialności za szkody spowodowane wystąpieniem siły wyższej, przez którą należy rozumieć wystąpienie zdarzenia zewnętrznego, na które Strony nie mają wpływu i nie mogły przewidzieć, uniemożliwiające Stronom wykonanie obowiązków wynikających z zamówienia w szczególności: wypadki losowe, epidemie, wojny, katastrofy, zamieszki, klęski żywiołowe, strajki, blokady, spory pracownicze, zmiany stanu prawnego, decyzje administracyjne i zarządzenia organów państwowych. Dotyczy to także okoliczności, gdy tego rodzaju zdarzenia występują u dostawców bądź podwykonawców Logis.
  6. Wystąpienie siły wyższej uprawnia Logis do przedłużenia terminu realizacji zamówienia. Kupującemu nie przysługuje prawo do odstąpienia od umowy w sytuacji przedłużenia terminu dostawy spowodowanego działaniem siły wyższej. Zmiana terminu realizacji zamówienia spowodowana okolicznościami opisanymi w niniejszym punkcie OWZ nie wymaga dla swojej skuteczności zmiany treści zamówienia.
  7. Jeżeli spełnienie świadczenia z powodu wystąpienia opisanych powyżej lub innych nieprzewidzianych okoliczności pociągałoby za sobą poniesienie przez Logis znacznej szkody, jest niemożliwe lub jest możliwe tylko przy poniesieniu znacznych kosztów dodatkowych, Logis zastrzega sobie prawo do odstąpienia od zamówienia, niezależnie od innych praw przysługujących mu ustawowo.
  8. Logis zastrzega sobie prawo do świadczenia częściowego. Każdą spełnioną część świadczenia uznaje się za odrębną czynność prawną, która może być rozliczana osobno.

§ 4

  1. Cenę oraz warunki i terminy płatności każdorazowo określają oferta i zamówienie . Logis przed przyjęciem zamówienia do realizacji zastrzega sobie prawo żądania: całkowitej płatności z góry (przed dostawą Towaru), uiszczenia przez Kupującego zaliczki lub zadatku na poczet realizacji zamówienia
  2. Logis może przesunąć rozpoczęcie realizacji zamówienia do chwili spełnienia przez Kupującego dodatkowych warunków: podpisania zamówienia lub innego dokumentu zgodnie z zasadami reprezentacji Kupującego, wpłacenia zaliczki lub zadatku lub udzielenia żądanego przez Logis zabezpieczenia.
  3. Uiszczona przez Kupującego zaliczka nie podlega zwrotowi, chyba że zamówienie nie może zostać zrealizowane z przyczyn leżących po stronie Logis.
  4. Zgłoszenie reklamacji, w szczególności, co do wysokości kwot wykazanych w fakturze lub błędów formalnych faktury, nie uprawnia Kupującego do wstrzymania płatności na rzecz Logis w ustalonym terminie.
  5. Za opóźnienie w płatnościach Logis ma prawo naliczyć odsetki za opóźnienie w transakcjach handlowych zgodnie z obowiązującymi przepisami.
  6. Logis zastrzega sobie prawo zmiany ceny i warunków, jeżeli od dnia złożenia oferty przez Logis do dnia podpisania zamówienia przez Kupującego upłynie okres dłuższy niż 1 miesiąc.
  7. Jeżeli towar jest dostarczany partiami, obowiązek zapłaty ceny powstaje sukcesywnie, z chwilą dostarczenia każdej kolejnej partii towaru, chyba, że strony postanowiły inaczej.
  8. W przypadku przekroczenia wyznaczonego terminu płatności o 30 dni, Logis ma prawo odstąpienia od umowy z przyczyn leżących po stronie Kupującego.
  9. Za datę zapłaty uważa się dzień uznania właściwego rachunku bankowego Logis pełną kwotą należności.
  10. Kupującemu przysługuje prawo potrącenia lub zatrzymania względem roszczeń Logis tylko wtedy, jeśli jego roszczenia zostaną stwierdzone prawomocnym orzeczeniem sądu, są bezsporne lub zostaną przez Logis uznane.

§ 5

  1. Jeżeli nie zastrzeżono inaczej przeniesienie własności przedmiotu zamówienia na Kupującego następuje z chwilą dokonania całkowitej zapłaty ceny sprzedaży za zamówienie na rzecz Logis, stosownie do warunków zamówienia i oferty.
  2. Do dnia dokonania całkowitej zapłaty ceny sprzedaży własność przedmiotu zamówienia przysługuje wyłącznie Logis. Kupujący nie ma prawa zbyć, darować ani obciążyć przedmiotu zamówienia zastawem lub prawami osób trzecich, dopóki przedmiot zamówienia stanowi własność Logis, chyba że Logis wyrazi na to zgodę w formie pisemnej pod rygorem nieważności.
  3. Do dnia dokonania skutecznej zapłaty ceny sprzedaży Kupujący jest zobowiązany do:
    a) dołożenia najwyższej staranności podczas transportu, rozładunku, składowania i użytkowania przedmiotu zamówienia w celu uniknięcia jakichkolwiek uszkodzeń, pogorszenia lub utraty przedmiotu zamówienia;
    b) z chwilą wszczęcia postępowania likwidacyjnego, egzekucyjnego, restrukturyzacyjnego lub upadłościowego oznaczenia przedmiotu zamówienia jako własności Logis oraz niezwłocznego poinformowania o tym fakcie Logis.
  4. W razie opóźnienia dłuższego niż 7 dni kalendarzowych w zapłacie ceny sprzedaży Logis może żądać zwrotu przedmiotu zamówienia we wskazanym przez siebie terminie. W takiej sytuacji Kupujący jest zobowiązany na swój koszt do zwrotu przedmiotu zamówienia do Logis oraz do zapłaty na rzecz Logis wynagrodzenia za czas korzystania z przedmiotu zamówienia według cen najmu stosowanych przez Logis, podwyższonych o 50% w stosunku do normalnej stawki. Wynagrodzenie to jest płatne w terminie, w którym Kupujący jest zobowiązany do zwrotu przedmiotu zamówienia. Kupujący jest zobowiązany do pokrycia wszelkich kosztów spowodowanych zużyciem lub uszkodzeniem przedmiotu zamówienia.
  5. Logis zastrzega sobie prawo do zawieszenia realizacji zamówienia do dnia zapłaty wszystkich zobowiązań Kupującego wobec Logis. W takim przypadku wydłużeniu także ulega termin realizacji zamówieniawskazany w ofercie. Powyższe nie stanowi podstawy do jakichkolwiek roszczeń Kupującego o wypłatę odszkodowania. Wznowienie realizacji zamówienia nastąpi najszybciej jak to tylko będzie możliwe po uregulowaniu otwartych należności.
  6. Kupujący niniejszym ceduje na Logis, a Logis przejmuje, wszelkie wynikające z odsprzedaży przedmiotu zamówienia zastrzeżonego, przyszłe roszczenia Kupującego względem dalszego nabywcy. Prawo do windykacji należności przysługuje Kupującemu jak i Logis, z tym, że Logis powstrzyma się od windykacji tak długo, jak długo Kupujący będzie wykonywał swoje zobowiązania płatnicze względem Logis i nie nastąpi pogorszenie jego sytuacji finansowej zagrażające należytej realizacji tych zobowiązań (w takiej sytuacji, Kupujący zobowiązany jest do przekazania Logis na jego pierwsze żądanie wszelkich informacji i dokumentów niezbędnych do windykacji).

§ 6

  1. Logis ponosi odpowiedzialność z tytułu gwarancji za wady materiałowo-produkcyjne przedmiotu zamówienia, pod warunkiem ich stwierdzenia i uznania protokołem serwisowym wystawionym przez Logis, na zasadach opisanych w Instrukcji Użytkowania.
  2. Gwarancją objęty jest tylko przedmiot zamówienia z aktualnym gwarancyjnym przeglądem wykonanym wyłącznie przez serwis Logis, eksploatowany zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, przeznaczeniem, instrukcją obsługi i warunkami gwarancji oraz zainstalowany przez Logis zgodnie z normami technicznymi.
  3. Jeżeli pomimo wykrycia wady lub usterki przedmiot zamówienia jest nadal użytkowany, Logis odpowiada wyłącznie za wadę pierwotną.
  4. Kupującemu nie przysługują żadne dalsze roszczenia odszkodowawcze, zwłaszcza roszczenia o zwrot kosztów, związanych z dochodzeniem praw wynikających z tytułu gwarancji oraz roszczenia o odszkodowanie, w szczególności za szkody pośrednie i następcze, które nie stanowią normalnych następstw działania lub zaniechania Logis, z których szkoda wynikła.
  5. Odpowiedzialność Logis z tytułu szkód powstałych poza przedmiotem zamówienia (takich jak utrata zysków, utrata korzyści, które Kupujący mógłby osiągnąć gdyby szkoda nie nastąpiła, utrata produkcji, przerwy w produkcji, inne szkody pośrednie i następcze, szkody finansowe), niezależnie od ich podstawy prawnej, ograniczona jest do normalnych następstw działania lub zaniechania, z którego szkoda wynikła w następujących przypadkach: wina umyślna, rażące niedbalstwo po stronie przedstawicieli prawnych lub wyższego kierownictwa, zatajenie wady lub istnienie wady takiej, której brak był przez Logis zagwarantowany (jednak w takim przypadku wyłącznie w zakresie, w jakim zamiarem gwarancji było zabezpieczenie Kupującego przed poniesioną szkodą), szkoda na osobie, w tym utrata zdrowia i życia, roszczenia zgłoszone na podstawie odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny.

§ 7

  1. Znaki towarowe Logis są chronione prawem.
  2. Kupujący ma prawo wykorzystywać znaki towarowe Logis wyłącznie w sposób pisemnie zaakceptowany przez Logis z uwzględnieniem dbałości o dobro i renomę Logis i jego znaków towarowych.

§ 8

  1. Zasady świadczenia usług serwisowych każdorazowo określa umowa serwisowa.

§ 9

  1. Administratorem danych osobowych klientów jest Logis sp. z o.o. z siedzibą w Komornikach. Dane kontaktowe Administratora: Adres siedziby: 62-052 Komorniki, ul. Towarowa 18, e-mail: daneosobowe@logis.pl, tel. : +48 61 66 46 900.
  2. Przekazane dane osobowe są przetwarzane w następujących celach: zawarcie i realizacja umowy; sprzedaż produktów i usług oferowanych przez Logis; działania marketingowe podejmowane przez Logis samodzielnie lub we współpracy z innymi podmiotami; przeprowadzanie rankingów, raportów i analiz; przechowywanie dokumentacji; realizacja obowiązków spoczywających na Logis na mocy obowiązującego prawa; dochodzenia ewentualnych roszczeń. Podstawą prawną przetwarzania przekazanych danych w w/w celach, w oparciu o art. 6 ust. 1 lit. a-f RODO, będzie udzielona zgoda, realizacja umowy lub podjęcie działań ukierunkowanych na
    jej zawarcie, wypełnienie obowiązku prawnego ciążącego na Logis.
  3. Odbiorcami danych osobowych będą podmioty przetwarzające, którym LOGIS powierzył przetwarzanie danych osobowych na podstawie stosownej umowy, np. podmioty świadczące usługi obsługi informatycznej, konsultacyjne, pomoc prawną lub księgową – działające na zlecenie Logis; organy państwowe i organy wymiaru sprawiedliwości, takie jak policja, prokuratura, sądy czy organy regulacyjne – na ich żądanie i tylko w zakresie wymaganym przez prawo lub w celu ochrony praw LOGIS lub bezpieczeństwa użytkownika, pracowników LOGIS i zasobów LOGIS; podmioty prowadzące działalność kurierską lub pocztową, podmioty współpracujące przy wykonaniu umowy, w tym dostawcy usług remontowo-budowlanych, notariusze, banki, zarządcy budynków oraz wspólnoty mieszkaniowe, podmioty wobec których Kupujący wyraził zgodę na udostępnienie i przetwarzanie jego danych osobowych oraz inne podmioty w zakresie niezbędnym do realizacji umowy z Kupującym i na zasadach oraz warunkach określonych w umowie o powierzeniu przetwarzania danych osobowych zawartej z Administratorem;
  4. Dane osobowe są przechowywane przez okres obowiązywania umowy lub okres realizacji świadczeń z tytułu zawartej umowy, a po jego upływie przez okres niezbędny do zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń przysługujących Administratorowi lub okres wypełnienia obowiązku prawnego Administratora (np. wynikającego z przepisów podatkowych lub rachunkowych okres przechowywania dokumentacji związanej z wykonaniem przedmiotu umowy oraz dostawą towarów i usług ) – w zależności, który z tych okresów jest dłuższy. W zakresie wykonywania umowy lub usług dane będą przetwarzane przez okres, w którym umowa lub usługi będą wykonywane i świadczone przez Logis oraz w uzasadnionych wypadkach, po ich zakończeniu – jednak wyłącznie jeżeli jest dozwolone lub wymagane w świetle obowiązującego prawa np. przetwarzanie w celach statystycznych, rozliczeniowych lub w celu dochodzenia roszczeń. W takim przypadku dane będą przetwarzane jedynie przez okres niezbędny do realizacji odpowiednich celów. W przypadkach gdy dane osobowe są przetwarzane w oparciu o usprawiedliwiony interes Administratora, gdy podstawą tego przetwarzania jest marketing bezpośredni produktów i usług Spółki dane osobowe będą przetwarzane do czasu wniesienia przez osobę uprawnioną sprzeciwu wobec takiego przetwarzania. W przypadkach gdy dane osobowe są przetwarzane w oparciu o zgodę, dane osobowe będą przetwarzane do momentu jej wycofania.
  5. Prawa osoby, której dane osobowe są przetwarzane:
    a) prawo dostępu do treści swoich danych osobowych, czyli prawo do uzyskania potwierdzenia czy Administrator przetwarza dane oraz informacji dotyczących takiego przetwarzania,
    b) prawo do sprostowania danych, jeżeli dane przetwarzane przez Administratora są nieprawidłowe lub niekompletne,
    c) prawo żądania od Administratora usunięcia danych,
    d) prawo żądania od Administratora ograniczenia przetwarzania danych,
    e) prawo do przenoszenia danych, czyli prawo do otrzymania dostarczonych Administratorowi danych osobowych oraz przesłania ich innemu administratorowi;
    f) prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych na podstawie uzasadnionego interesu Administratora lub wobec przetwarzania w celu marketingu bezpośredniego,
    g) prawo wniesienia skargi do polskiego organu nadzorczego lub organu nadzorczego innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej, właściwego ze względu na miejsce zwykłego pobytu lub pracy osoby, której dane dotyczą lub ze względu na miejsce domniemanego naruszenia RODO. Od 25 maja 2018 r. organem właściwym w zakresie ochrony danych osobowych w Polsce jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych – strona internetowa https://www.uodo.gov.pl/,
    h) prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie (bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem),
    i) prawo do uzyskania interwencji ze strony Administratora (nie w formie automatycznej), wyrażenia własnego stanowiska i do zakwestionowania decyzji opartej na zautomatyzowanym przetwarzaniu danych (profilowanie),
    j) prawo do wniesienia skargi w związku z przetwarzaniem przez Administratora danych osobowych do krajowego organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
  6. Podanie przez Kupującego danych osobowych jest dobrowolne, ale jest konieczne do nawiązania kontaktu lub zawarcia i wykonywania umowy – bez podania danych osobowych nie jest możliwe zawarcie umowy/świadczenie usług.
  7. Dane osobowe nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Niemniej jednak informujemy, iż korzystamy z systemów rejestrujących ruch na naszej stronie internetowej (profilowanie np. Google Analytics).
  8. Dane osobowe nie są przekazywane do odbiorców znajdujących się w państwach poza Europejskim Obszarem Gospodarczym (Kraje Unii Europejskiej oraz Islandia, Liechtenstein i Norwegia). W razie przekazania danych odbiorcom w państwach trzecich, LOGIS będzie korzystał ze standardowych klauzul umownych przyjętych przez Komisję Europejską, w ramach których ustalono podstawowe gwarancje bezpieczeństwa danych Użytkownika.

§ 10

  1. Przeniesienie na osobę trzecią jakichkolwiek praw Kupującego (cesja zobowiązań umownych) wobec Logis, wynikających z umów, ofert lub zamówień, do których stosuje się OWZ, wymaga każdorazowej zgody wyrażonej przez Logis w formie pisemnej pod rygorem nieważności.
  2. Wszystkie zawiadomienia i inne informacje, które są wymagane lub dozwolone przez umowę lub niniejsze OWZ, a winny zostać doręczone właściwej stronie do rąk własnych lub listem poleconym, pocztą kurierską, będą kierowane na adresy wskazane odpowiednio w ofercie i umowie.
  3. Jeżeli jakiekolwiek z postanowień niniejszych OWZ jest lub okaże się całkowicie lub częściowo bezskuteczne lub nieważne, nie narusza to ważności i skuteczności pozostałych postanowień. W miejsce nieważnych lub bezskutecznych postanowień stosuje się postanowienia kodeksu cywilnego, które są możliwie najbliższe założeniom OWZ.
  4. W odniesieniu do umów łączących Strony zawartych na podstawie OWZ właściwe jest prawo polskie.
  5. Wszelkie spory powstałe w związku z realizacją postanowień umowy, zamówienia, oferty lub niniejszych OWZ Strony zobowiązują się rozwiązać polubownie, a w przypadku braku możliwości osiągnięcia porozumienia spory będą rozstrzygane przez sąd powszechny właściwy dla siedziby Logis.